הבינה המלאכותית ממלאת כל פינה בחיינו (בחלק מהמקרים גם מבלי שנהיה מודעים לכך). איפה זה פוגש אתכם בעסק? האם אתם כבר עושים שימוש בכלי AI? הנה סקירה של חמש דרכים בהן מערכות בינה מלאכותית AI יכולות לשרת את העסק שלכם ולקדם אותו להצלחה. ספויילר: הכתבה הזו נכתבה בשלמותה על ידי מערכת AI.
בנוף העסקי המתפתח במהירות, חברות חייבות לחדש ולהסתגל ללא הרף כדי להקדים את המתחרים. אחת מפריצות הדרך המשמעותיות ביותר בשנים האחרונות היא עלייתה של הבינה המלאכותית (AI), שיש לה פוטנציאל לחולל מהפכה בתעשיות שונות.
מאמר זה ידון בחמש דרכים מרכזיות שבהן AI יכול לעזור לקדם עסקים, תוך התמקדות באפליקציות ומערכות AI ספציפיות שהוכחו כמניעות הצלחה. על ידי רתימת כוחה של AI, עסקים יכולים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם ולהבטיח צמיחה ארוכת טווח.
אנו מציינים בכתבה דוגמאות למערכות AI ספציפיות אבל כדאי לקחת בחשבון שכמעט בכל תחום עסקי יש עשרות מערכות רלוונטיות נוספות ועוד עשרות שצצות מדי יום. התחום הזה מאוד דינאמי ואנחנו כאן בעיקר כדי לפתוח את הראש שלכם ליכולות של AI לשפר וליעל תהליכים בעסק. את יתר המחקר כדאי לעשות באינטרנט.. מול גוגל או מול כלי AI אחרים 🙂
- אוטומציה של משימות חוזרות באמצעות אוטומציה רובוטית של תהליכים (RPA)
אוטומציה רובוטית של תהליכים (RPA) היא טכנולוגיה מונעת בינה מלאכותית שהופכת משימות חוזרות ומבוססות כללים לאוטומטיות, ומשחררת עובדים אנושיים להתמקד בפעילויות אסטרטגיות ומוסיפות ערך יותר. פתרון RPA פופולרי אחד הוא UiPath, המאפשר לעסקים ליצור ולתפעל רובוטי תוכנה שיכולים להתמודד עם משימות כגון הזנת נתונים, עיבוד חשבוניות וקליטת לקוחות.כלי RPA בולט נוסף הוא Automation Anywhere, המציע חבילה של בוטים מבוססי בינה מלאכותית הניתנים להתאמה אישית כדי להתמודד עם משימות שונות בתעשיות כגון פיננסים, בריאות וייצור.על ידי יישום פתרונות RPA כמו UiPath או Automation Anywhere, עסקים יכולים להפחית באופן משמעותי עלויות, להגביר את היעילות ולשפר את הפרודוקטיביות הכוללת.
- שיפור שירות הלקוחות עם צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית
צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית הפכו לכלי חיוני עבור עסקים המעוניינים לספק שירות לקוחות יוצא דופן. דוגמה בולטת אחת היא IBM Watson Assistant, המאפשרת לעסקים לבנות ולפרוס צ'אטבוטים שיכולים להתמודד עם מגוון רחב של משימות שירות לקוחות, החל ממענה על שאלות נפוצות ועד עיבוד הזמנות.פלטפורמת צ'אטבוט מצוינת נוספת המבוססת על בינה מלאכותית היא Dialogflow של גוגל, המשתמשת בעיבוד שפה טבעית (NLP) כדי להבין ולהגיב לשאלות של לקוחות באופן שיחתי.על ידי הטמעת צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית כמו IBM Watson Assistant או Dialogflow, עסקים יכולים לספק תמיכת לקוחות מותאמת אישית ובזמן, מה שמוביל לשביעות רצון ונאמנות מוגברת. - שיפור תהליכי קבלת החלטות באמצעות אנליטיקה מתקדמת
פלטפורמות ניתוח מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית יכולות לסייע לעסקים לקבל החלטות מושכלות ומדויקות יותר על ידי ניתוח כמויות עצומות של נתונים וזיהוי דפוסים ומגמות. פלטפורמה אחת כזו היא Azure Machine Learning של מיקרוסופט, המספקת חבילה של כלים ושירותים המאפשרים לעסקים לבנות, לאמן ולפרוס מודלים של למידת מכונה כדי לנתח ולפרש נתונים.פלטפורמת ניתוח חזקה נוספת המבוססת על בינה מלאכותית היא Tableau, המציעה ממשק אינטואיטיבי ליצירת תצוגות חזותיות ולוחות מחוונים של נתונים כדי לסייע בקבלת החלטות.על-ידי שימוש בפתרונות ניתוח מתקדמים כגון Azure Machine Learning או Tableau, עסקים יכולים לקבל תובנות חשובות ולקבל החלטות מונחות נתונים, שיובילו לתוצאות כוללות טובות יותר.
- אופטימיזציה של אסטרטגיות שיווק באמצעות התאמה אישית מבוססת בינה מלאכותית
פלטפורמות שיווק מבוססות בינה מלאכותית יכולות לעזור לעסקים ליצור קמפיינים שיווקיים ממוקדים ויעילים יותר, וכתוצאה מכך להשיג ולשמר לקוחות משופרים. פלטפורמה אחת כזו היא Experience Cloud של אדובי, המציעה חבילה של כלים מבוססי בינה מלאכותית להתאמה אישית של חוויות הלקוח ולאופטימיזציה של קמפיינים שיווקיים בערוצים שונים.כלי שיווק פופולרי נוסף המבוסס על בינה מלאכותית הוא Marketo, המשתמש באלגוריתמים של למידת מכונה כדי לנתח נתוני לקוחות וליצור פלחים מפורטים למאמצי שיווק ממוקדים.על ידי מינוף פלטפורמות שיווק המבוססות על בינה מלאכותית כמו Adobe Experience Cloud או Marketo, עסקים יכולים לשפר את אסטרטגיות השיווק שלהם ולהשיג שיעורי מעורבות והמרה גבוהים יותר.
- קידום חדשנות באמצעות תכנון ופיתוח מוצרים בסיוע בינה מלאכותית
לבינה מלאכותית יש פוטנציאל להניע חדשנות על ידי טיפוח יצירתיות ופתרון בעיות בתהליך העיצוב ופיתוח המוצר. דוגמה אחת לכלי מבוסס בינה מלאכותית שיכול לעזור לעסקים לחדש היא טכנולוגיית העיצוב הגנרטיבי של AutoDesk, המשתמשת בבינה מלאכותית כדי לחקור מספר עצום של אפשרויות עיצוב המבוססות על מטרות ואילוצים ספציפיים.כלי חדשנות מבטיח נוסף המבוסס על בינה מלאכותית הוא DeepMind של גוגל, שנעשה בו שימוש בתעשיות שונות כדי לייעל תהליכים ולגלות פתרונות חדשים לבעיות מורכבות.על ידי שילוב כלי עיצוב ופיתוח מוצרים בסיוע AI כמו העיצוב הגנרטיבי של Autodesk או DeepMind, עסקים יכולים לפתח מוצרים, שירותים ומודלים עסקיים חדשים, כמו גם לשפר הצעות קיימות. - יצירת תוכן עסקי מקצועי באמצעות כלי AI
לבינה מלאכותית יש כלים מתקדמים רבים ליצירת תוכן לעסק. מנועים כמו ChatGPT ואחרים יכולים לקבל הוראות לכתיבת סוגים שונים של תוכן לעסק. אם כי חלק מהמערכות עדיין לא מתפקדות באופן מושלם בשפה העברית. יחד עם זאת, מדובר במערכות לומדות ולכן הן תמיד נמצאות במגמת שיפור מבחינת היכולת שלהן לדייק את הסגנון את רמת השפה.(הערת המחבר: הכתבה הזו כולה נכתבה באמצעות מערכת בשם פולי המאפשרת יצירה של תוכן בשפה העברית במגוון סגנונות ולמגוון רחב של מטרות).
בשורה התחתונה: אפליקציות ומערכות מבוססות בינה מלאכותית כמו פתרונות RPA, פלטפורמות צ'אטבוט, כלי ניתוח מתקדמים, פלטפורמות התאמה אישית שיווקית וכלי עיצוב בסיוע AI יכולים להניע עסקים להצלחה על ידי אוטומציה של משימות חוזרות, שיפור שירות הלקוחות, שיפור תהליכי קבלת החלטות, אופטימיזציה של אסטרטגיות שיווק והנעת חדשנות.
על ידי אימוץ טכנולוגיות AI אלה, עסקים יכולים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם ולהבטיח צמיחה ושגשוג לטווח ארוך. ככל שהבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח ולהתפתח, האפשרויות להצלחה עסקית הן כמעט בלתי מוגבלות.